Instalowany od kilku lat w samochodach układ częściowego dopalania spalin powstał z myślą o ochronie środowiska naturalnego. Pomysł na ponowne wykorzystanie gazów spalinowych, choć teoretycznie prosty wiązał się z koniecznością przeprowadzenia licznych szczegółowych testów. Konieczne było potwierdzenie, iż egr nie zmniejsza żywotności jednostki napędowej. Próby laboratoryjne badały także możliwe obciążenia silnika. Pierwsi producenci samochodów z egr stosowali masowo jeden bliźniaczy układ dla wszystkich pojazdów. Jednak wkrótce pojawiły się informacje, iż konieczne są zmiany, których wprowadzenie zaproponowało bmw. Pożar, jaki udało się wywołać w czasie testów wytrzymałościowych pierwszej generacji egr pokazał, iż konieczne jest zwiększenie wydajności chłodnicy. Opracowany nowy sposób jej połączenia z resztą systemu, który został udostępniony przez bmw. Pożar kolejnych samochodów już dzięki temu się nie pojawiał. Poprawiony zespół chłodzenia umożliwił również polepszenie osiągów samochodów.

Dlaczego BMW organizuje akcje techniczne?
Stale rośnie liczba ludzi, którzy mogą sobie pozwolić na samochód. Wielu klientów na całym świecie decyduje się na zakup samochodu marki BMW, ponieważ ten wybór daje gwarancję satysfakcji z jakości i trwałości pojazdu. Koncern ten dba jednak nie tylko o wysoką jakość produkowanych przez siebie samocho...